Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Problematika organizování veřejného maratónu v běhu na lyžích
Gazdačková, Lucie ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Finková, Dana (oponent)
Název práce: Problematika organizování veřejného maratónu v běhu na lyžích Cíle práce: Cílem této diplomové práce je identifikovat všechna úskalí při plánování, realizaci a vyhodnocení veřejného maratónu v běhu na lyžích. Dále by práce měla posloužit jako metodický návod pro organizaci masového závodu. Metoda: Při řešení byla použita metoda analýzy dokumentů, které se zabývají danou problematikou. Dalším zdrojem byly dlouholeté organizační zkušenosti LK Slovan Karlovy Vary s pořádáním masového závodu. Výsledky: Diplomová práce byla zpracována a vznikl tak podrobný návod k organizaci masového závodu. Hlavním přínosem této diplomová práce je, že může sloužit jako průvodce začínajícím organizátorům masových závodů. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části je přehledně zpracována historie masových závodů v běhu na lyžích u nás i ve světě. Dále jsou zde vytyčena pravidla pro masové závody a také teoreticky rozepsán proces organizování sportovních akcí z hlediska ekonomického, marketingu a managementu. V praktické části se podrobně zabýváme přípravnou fází, realizační fází a závěrečným dokončením závodu. Klíčová slova: Běh na lyžích, masový závod, sportovní akce, metodická příručka
Pojďme oživit nedávnou historii ... aneb jak na výuku soudobých dějin na středních školách
Hofnerová, Marcela ; Mücke, Pavel (vedoucí práce) ; Vaněk, Miroslav (oponent)
Diplomová práce s názvem Pojďme oživit nedávnou historii … aneb jak na výuku soudobých dějin na středních školách je pojata formou metodické příručky pro učitele středních škol, kteří by chtěli zajímavě, badatelsky a efektivně pojmout svou výuku soudobých dějin. Jsou zde nastíněny překážky, kvůli kterým se pedagogové soudobým dějinám vyhýbají, dále jsou v této práci porovnány a zhodnoceny učebnice dějepisu, jež patří mezi nejčastěji užívané při výuce na středních školách. Též je patrno, kolik prostoru je soudobým dějinám v těchto učebnicích věnováno a která témata soudobých dějin preferuje rámcový vzdělávací program. Práce je zaměřena na československé a české soudobé dějiny, k nimž předkládá možnosti využívání různých internetových platforem, jež jsou učitelům přímo určeny nebo z nich mohou čerpat inspiraci pro svou výuku. V neposlední řadě též nabízí několik aktivit zahrnujících práci s prameny či jinými dobovými artefakty, jichž lze v hodinách využít. Zároveň upozorňuje na možnosti tematických exkurzí s doplňujícím materiálem, kterými je možno výuku efektivně doplnit. V práci je představen rovněž malý výzkum, jehož úkolem je zmapování postoje učitelů dějepisu k výuce soudobých dějin.
Problematika organizování veřejného maratónu v běhu na lyžích
Gazdačková, Lucie ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Finková, Dana (oponent)
Název práce: Problematika organizování veřejného maratónu v běhu na lyžích Cíle práce: Cílem této diplomové práce je identifikovat všechna úskalí při plánování, realizaci a vyhodnocení veřejného maratónu v běhu na lyžích. Dále by práce měla posloužit jako metodický návod pro organizaci masového závodu. Metoda: Při řešení byla použita metoda analýzy dokumentů, které se zabývají danou problematikou. Dalším zdrojem byly dlouholeté organizační zkušenosti LK Slovan Karlovy Vary s pořádáním masového závodu. Výsledky: Diplomová práce byla zpracována a vznikl tak podrobný návod k organizaci masového závodu. Hlavním přínosem této diplomová práce je, že může sloužit jako průvodce začínajícím organizátorům masových závodů. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části je přehledně zpracována historie masových závodů v běhu na lyžích u nás i ve světě. Dále jsou zde vytyčena pravidla pro masové závody a také teoreticky rozepsán proces organizování sportovních akcí z hlediska ekonomického, marketingu a managementu. V praktické části se podrobně zabýváme přípravnou fází, realizační fází a závěrečným dokončením závodu. Klíčová slova: Běh na lyžích, masový závod, sportovní akce, metodická příručka
AKTIVIZUJÍCÍ A ALTERNATIVNÍ METODY VE VÝUCE MÍSTNÍHO REGIONU NA PŘÍKLADU SVĚTLÉ NAD SÁZAVOU
KÖNIGER, Daniel
Cílem diplomové práce je návrh možností využití aktivizujících a alternativních výukových metod ve výuce místního regionu na příkladu Světlé nad Sázavou. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou podrobněji rozebrány aktivizující a alternativní výukové metody, které lze využít ve výuce místního regionu. Další kapitoly teoretické části se zabývají stručnou geografickou charakteristikou vybrané oblasti a postavením výuky místního regionu ve vzdělávacích programech. Praktickou část, sestavenou na základě vlastních zkušeností a dotazníkového šetření shrnující způsoby výuky místního regionu na základních školách, tvoří pracovní učebnice a metodická příručka pro učitele s využitím aktivizujících a alternativních metod. Vše vychází z platného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
VÝUKA TÉMATU "OBYVATELSTVO SVĚTA" NA 2. STUPNI ZŠ
DVOŘÁKOVÁ, Iveta
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření vlastního návrhu učebního materiálu k výuce tématu ?obyvatelstvo světa? na 2. stupni ZŠ, který je vypracovaný s ohledem na zásady definované aktuálními vzdělávacími dokumenty. V první části práce se zabývám významem a postavením tohoto tématu v rámci RVP ZV a školních vzdělávacích programů tzv. pilotních škol a vybraných běžných škol. Dále je součástí práce také didaktická analýza učebnic a pracovních sešitů zeměpisu pro 2. stupeň ZŠ, které obsahují učivo o obyvatelstvu světa. Ve druhé části práce navrhuji vlastní učební materiál v podobě učebnice, pracovního sešitu a metodické příručky pro učitele, přičemž všechny tyto části učebního materiálu jsou spolu propojeny a pro snazší orientaci i stejně strukturovány.
Muzikoterapie z pohledu specifických poruch učení a chování
PECHOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z alternativních směrů {--} s muzikoterapií, uvést do problematiky specifických poruch učení a chování a v neposlední řadě podat jakýsi návod, jak využít prvků muzikoterapie při práci s dětmi s těmito poruchami. Práce je rozčleněna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů muzikoterapie, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspinxie, dysmúzie, dyspraxie. Snaží se objasnit problematiku ADHD a poukázat na souvislost mezi specifickými poruchami učení a chování. Praktická část obsahuje dvacet cvičení, která byla sestavena na podkladě metodické příručky autorů Mgr. M. Beníčkové, Ph.D. a Mgr. Z. Vilímka, kteří využívají českou muzikoterapeutickou metodiku {--} Hudbu těla, a zároveň na podkladě kazuistik dvou chlapců, kteří chodí do základní školy praktické. Každé cvičení je zaměřeno na rozvoj určitých funkcí, je doplněno pomůckami, motivací, vlastním popisem a rozborem, který vychází z praktického provedení. Při hodnocení je využito metody pozorování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.